NABRZEŻE FOSFATOWE
Urząd Morski w Szczecinie ustala, na podstawie sondażu z dnia 29.04.2024 r. – plan sondażowy nr 095/2024-E, dopuszczalne zanurzenie statków cumujących przy nabrzeżu Fosfatowym w porcie Szczecin:
1) przy nabrzeżu Fosfatowym:
- pierwsze 45 metrów od strony północnej – umocnienie brzegowe;
- następne 182 metry nabrzeża – 5,8 metra;
- następne 50 metrów nabrzeża – 5,4 metra;
- pozostałe 14 metrów nabrzeża – 4,2 metra.
2) na podejściu do nabrzeża Fosfatowego – 5,7 metra.
Powyższe ustalenie zanurzeń statków odniesione jest do układu do układu wysokościowego PL-EVRF-2007-NH i ważne jest 12 miesięcy od daty sondażu.
W celu odniesienia ustalonego dopuszczalnego zanurzenia statków do średniego stanu wody 515 w porcie Szczecin należy do powyższych wartości dodać 0,2 metra.
NABRZEŻE DALBOWE
Urząd Morski w Szczecinie ustala, na podstawie sondażu z dnia 29.04.2024 r. – plan sondażowy nr 096/2024-E, dopuszczalne zanurzenie statków cumujących przy stanowisku dalbowym nabrzeża Fosfatowego w porcie Szczecin:
Przy stanowisku centralnym na linii cumowania o długości 185 metrów (65 metrów stanowiska centralnego oraz po 60 metrów na północ i na południe na przedłużeniu dalb stanowiska centralnego):
- 5,7 metra – na całej długości linii cumowania.
- Na podejściu do stanowiska dalbowego – 5,7 metra.
Uwaga: przy ustaleniu zanurzenia statków cumujących przy stanowisku dalbowym uwzględniono odbojnice dystansowe.
Powyższe ustalenie zanurzeń statków odniesione jest do układu do układu wysokościowego PL-EVRF-2007-NH i ważne jest 12 miesięcy od daty sondażu.
W celu odniesienia ustalonego dopuszczalnego zanurzenia statków do średniego stanu wody 515 w porcie Szczecin należy do powyższych wartości dodać 0,2 metra.