NABRZEŻE FOSFATOWE

Urząd Morski w Szczecinie ustala, na podstawie sondażu z dnia 29.04.2024 r. – plan sondażowy nr 095/2024-E, dopuszczalne zanurzenie statków cumujących przy nabrzeżu Fosfatowym w porcie Szczecin:

1) przy nabrzeżu Fosfatowym:

  • pierwsze 45 metrów od strony północnej – umocnienie brzegowe;
  • następne 182 metry nabrzeża – 5,8 metra;
  • następne 50 metrów nabrzeża – 5,4 metra;
  • pozostałe 14 metrów nabrzeża – 4,2 metra.

2) na podejściu do nabrzeża Fosfatowego – 5,7 metra.

Powyższe ustalenie zanurzeń statków odniesione jest do układu do układu wysokościowego PL-EVRF-2007-NH i ważne jest 12 miesięcy od daty sondażu.

W celu odniesienia ustalonego dopuszczalnego zanurzenia statków do średniego stanu wody 515 w porcie Szczecin należy do powyższych wartości dodać 0,2 metra.

NABRZEŻE DALBOWE

Urząd Morski w Szczecinie ustala, na podstawie sondażu z dnia 29.04.2024 r. – plan sondażowy nr 096/2024-E, dopuszczalne zanurzenie statków cumujących przy stanowisku dalbowym nabrzeża Fosfatowego w porcie Szczecin:

Przy stanowisku centralnym na linii cumowania o długości 185 metrów (65 metrów stanowiska centralnego oraz po 60 metrów na północ i na południe na przedłużeniu dalb stanowiska centralnego):

  • 5,7 metra – na całej długości linii cumowania.
  • Na podejściu do stanowiska dalbowego – 5,7 metra.

Uwaga: przy ustaleniu zanurzenia statków cumujących przy stanowisku dalbowym uwzględniono odbojnice dystansowe.

Powyższe ustalenie zanurzeń statków odniesione jest do układu do układu wysokościowego PL-EVRF-2007-NH i ważne jest 12 miesięcy od daty sondażu.

W celu odniesienia ustalonego dopuszczalnego zanurzenia statków do średniego stanu wody 515 w porcie Szczecin należy do powyższych wartości dodać 0,2 metra.