Nabrzeża
Nabrzeże FOSFATOWE

Nabrzeże FOSFATOWE (betonowe) przeznaczone jest przede wszystkim do przeładunku materiałów sypkich.

 

Nabrzeże FOSFATOWE – nabrzeże betonowe o długości 246 m.

Na podstawie sondażu z dnia 19.05.2023 dopuszczalne zanurzenie statków cumujących przy nabrzeżu wynosi odpowiednio:

– pierwsze 45 metrów od strony północnej – umocnienie brzegowe;

– następne 10 metrów nabrzeża – 5,6 metra;

– następne 165 metrów nabrzeża – 5,9 metra;

– następne 30 metrów nabrzeża – 5,5 metra;

– następne 31 metrów nabrzeża – 5,2 metra;

– następne 8 metrów nabrzeża – 4,7 metra;

– pozostałe 2 metry nabrzeża – 3,7 metra.

 

Na podejściu do nabrzeża zanurzenie wynosi 5,8 metra

Powyższe ustalenie odniesione jest do średniego stanu wody 515 w porcie Szczecin i ważne jest 12 miesięcy od daty sondażu.

 

Wyposażenie nabrzeża FOSFATOWEGO:

  • Nowy hydrauliczny dźwig na gąsienicach firmy Mantsinen (Semi – Automatic Mantsinen Bag and Bale Spreader) o masie 107 ton, posiada ramię długości 11 metrów i zasięg pracy wynoszący aż 24 metry; nośność wynosi 9,6 t; jednorazowo może przeładować 2,5 m3 materiałów sypkich.
  • bocznica kolejowa o pojemności 150 wagonów dwuosiowych
  • dwa punkty załadunkowe materiałów sypkich na statki / barki / samochody / wagony kolejowe
  • dwa punkty rozładunkowe wagonów samowyładowczych z rozładunkiem bocznym (na międzytorze) z możliwością bezpośredniego i pośredniego przeładunku towaru na statki / barki / samochody
  • punkt rozładunku węglarek (przeładunek w relacji bezpośredniej oraz pośredniej)
  • trzy magazyny o pojemności do 4 000 t każdy, przedzielone przegrodami betonowymi, uzbrojone w suwnice bramowe o udźwigu do 5 t
  • magazyn wysokiego składowania na towary na paletach o liczbie miejsc paletowych 800 szt.
  • nowy magazyn o pojemności 20 tys. ton towarów sypkich z układem przenośników i wag skomunikowany z nabrzeżem, bocznicą kolejową i punktami załadunku samochodów oraz konfekcji w worki BB podzielony na 4 boxy o łącznej powierzchni 2875 m kw
  • wiata magazynowa o powierzchni 660 m2
  • place składowe:
    • utwardzone kostką betonową, o powierzchni ok. 6 000 m2
    • gruntowe, utwardzone, o powierzchni ok. 5 000 m2
  • trzy punkty konfekcjonowania w opakowania big bag od 500 do 1 000 kg o wydajności 1 000 t na dobę, bezpośrednio skomunikowane z magazynami i nabrzeżem
  • punkt konfekcjonowania w worki wentylowe a’25 kg i a’50 kg na paletach