NABRZEŻE FOSFATOWE (betonowe) przeznaczone jest przede wszystkim do przeładunku materiałów sypkich. W skład nabrzeża wchodzą m.in.

  • nowy hydrauliczny dźwig na gąsienicach firmy Mantsinen (Semi – Automatic Mantsinen Bag and Bale Spreader) o masie 107 ton, dźwig posiada ramię o długości 11 metrów i zasięgu pracy wynoszącym aż 24 metry, jego nośność to 9,6 t, jednorazowo może przeładować 2,5 m³ materiałów sypkich
  • bocznica kolejowa o pojemności 100 wagonów dwuosiowych
    dwa punkty załadunkowe materiałów sypkich na statki / barki / samochody / wagony kolejowe
  • jeden punkt rozładunkowy wagonów samowyładowczych z rozładunkiem bocznym (na międzytorze) z możliwością bezpośredniego i pośredniego przeładunku towaru na statki / barki / samochody
  • punkt rozładunku węglarek (przeładunku w relacji bezpośredniej oraz pośredniej)
  • trzy magazyny o pojemności do 4000 t każdy, przedzielone przegrodami betonowymi, uzbrojone w suwnice bramowe o udźwigu do 5 t
    magazyn wysokiego składowania na towary na paletach o liczbie miejsc paletowych 800 szt.
  • magazyn o pojemności 20 000 ton towarów sypkich podzielony na 4 boxy o łącznej powierzchni 2875 m² z dostępem do torów kolejowych, nabrzeża oraz instalacji do konfekcjonowania
  • magazyn o pojemności 3000 ton towarów sypkich z nowoczesną instalacją do powlekania nawozu i konfekcjonowania o powierzchni 1784 m²
  • magazyn o pojemności 6000 ton towarów sypkich o powierzchni 1130 m² z dostępem do torów kolejowych oraz nabrzeża
  • place składowe utwardzone kostką betonową o powierzchni ok. 6000 m²
  • place składowe gruntowe, utwardzone, o powierzchni ok. 5000 m²
  • cztery punkty konfekcjonowania w opakowania big-bag od 500 do 1000 kg o wydajności 1200 t na dobę, bezpośrednio skomunikowane z magazynami i nabrzeżem
  • punkt konfekcjonowania w worki wentylowe 25 i 50 kg na paletach

NABRZEŻE FOSFATOWE – DALBY (przystań DALBOWA) przeznaczone jest do przeładunku materiałów płynnych. Infrastruktura nabrzeża obejmuje m.in.

  • bezpośrednie przyłączenie do bazy zbiorników na chemikalia płynne o pojemności 9700 m³ (łącznie 7 zbiorników)
  • punkt rozładunku cystern kolejowych i samochodowych na bazę zbiorników lub w relacji bezpośredniej z cystern kolejowych na statki / barki
  • punkt załadunku z bazy zbiorników na cysterny kolejowe i samochodowe oraz na statki / barki
  • punkt bezpośredniego rozładunku statków na cysterny kolejowe i samochodowe lub na bazę zbiorników przy użyciu pomp statkowych
    blendingowanie nawozów płynnych na autocysterny / barki / statki

Bocznica kolejowa

Bocznica kolejowa w Porcie Nad Odrą skomunikowana jest bezpośrednio ze stacją Szczecin-Glinki, a także połączona z dwoma nabrzeżami, magazynami, placami składowymi oraz bazą zbiorników. Pojemność bocznicy kolejowej wynosi 100 wagonów dwuosiowych. Bocznica wyposażona jest w dwie lokomotywy spalinowe. Maszyniści posiadają uprawnienia do wyjazdu na tory stacyjne.

Dane stacji:

  • stacja Szczecin-Glinki – bocznica własna FABRYKI ZIELENI SA
  • kod stacji 51000604
  • linia kolejowa 406 (ZN01 bocznica własna FABRYKI ZIELENI SA; stacja przeznaczenia 51, 000604 Szczecin-Glinki)